image
  • 10
  • مهر

پروفیل آلومینیومی ترمال بریک چیست ؟

پروفیل آلومینیومی ترمال بریک چیست ؟


ما همواره کلمه ترمال بریک را در جست و جو های درب و پنجره میشنویم و با آن آشنا میباشیم اما عموما درباره کلمه ترمال بریک دقیقا نمیدانیم که معنای واقعی آن چیست و دقیقا کاربرد این کلمه بر پروفیل های درب و پنجره به چه معنا و مفهومی میباشد. در این مقاله بیشتر سعی بر آن است تا با این موضوع بطور دقیقتری اطلاع یابیم.
چنانچه میدانیم کلمه ترمال بریک Thermal Break یک کلمه انگلیسی بوده و از فرهنگ انگلیسی زبان به صنعت درب و پنجره در دنیا وارد شده است و بطور کلی Thermal به معنای حرارت و Break به معنای شکست ویا تفکیک میباشد و معنای هردو کلمه با هم یعنی تفکیک حرارتی.
تفکیف حرارتی در این نوع پروفیل به این معناست که پروفیل آلومینیومی ترمال بریک در واقع از دو بخش پروفیل آلومینیومی مجزا از یکدیگر تشکیل شده که توسط یه لایه پلی آمید به یکدیگر متصل شده اند. از اینرو میان این دو پروفیل آلومینیومی که به سادگی قادر به تبادل حرارتی میباشند، توسط لایه پلی آمید عایق شده و تبادل حرارتی توسط پروفیل آلومینیومی دیگر امکانپذیر نبوده و به عبارت دیگر از این طریق تفکیک حرارتی در پروفیل ایجاد شده است.
 

به عبارت ساده تر، امکان انتقال حرارت ( که بهتر است بگوییم انتقال سرما و یا گرما ) از محیط درونی به محیط بیرونی و یا بلعکس توسط پروفیل آلومینیومی ترمال بریک گرفته شده است.
از پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک برای ساخت درب و پنجره های آلومینیومی استفاده میشود. گذشته از اینکه این پروفیل ها کاملا برابر عبور حرارت به بیرون و یا داخل مقاوم و عایق بوده، شیشه مورد استفاده در این نوع از درب و پنجره ها نیز لازم است تا برابر عبور حرارت به داخل و یا خارج مقاوم و عایق باشد.

شیشه های مورد استفاده درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک توسط یک اسپیسر ( جدا کننده ) با ضخامت های مورد نظر از یکدیگر جدا شده و هوای میان دو شیشه توسط گاز آرگون و یا کریپتون جایگزین میشود. این امر نه تنها باعث عایق کاری حرارتی شده، بلکه عایق صوتی نیز میباشد و تا حد قابل قبولی از ورود صداهای مزاحم به درون محیط نیز جلوگیری میشود.
یکی از موارد بسیار مهم در مقاوم سازی پروفیل های آلومینیومی درصد آلومینیوم مورد نظر و میزان ضخامت آلومینیوم بدنه پروفیل است که در مقاوم سازی پروفیل به لحاظ محاسبات تنش و کرنش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از اینرو عموما ضخامت مورد نظر در اینگونه پروفیل ها از 1.4 میلیمتر تا 2 میلیمتر در نظر گرفته شده و متناسب با استانداردهای بین المللی مورد نظر تولید پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک برای ساخت درب و پنجره میباشد.
با در نظر داشتن مقاومت استاندارد پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک، ساخت انواع درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک در ابعاد و اندازه های مختلف میسر شده و به سادگی و با اطمینان خاطر کامل مناسب برای ساخت میباشند.
در پایان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص درب و پنجره های  ترمال بریک و UPVC ، میتوانید با درگاههای ارتباطی شرکت باراد آلومینیوم ، ارتباط برقرار نمایید.