image
  • 19
  • آبان

الزامات شیشه دو جداره

الزامات شیشه دو جداره

 شیشه های دو جداره عموما برای درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک و همچنین نرمال استفاده میشوند. اولین مزیتی که شیشه های دوجداره دارند، امنیت بیشتر برابر ضربه است. زیرا اگر جسمی خارجی تحت نیرویی مناسب با شیشه تک جداره برخورد کند، در اینصورت، شیشه خورده ها و هم جسم مورد نظر به داخل نفوذ خواهند کرد. اما اگر همین شرایط برای شیشه های دو جداره باشد، قاعدتا جداره دوم تا حد امکان مانع از نفوذ خواهد شد.
بدیهی است که درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک دارای شیشه های حداقل دوجداره باشند چرا که با توجه به ترمال بریک بودن پروفیل این نوع درب و پنجره ها، که هدف اصلی تولید پروفیل های ترمال بریک، جلوگیری از هدر رفت و اتلاف انرژی است شیشه های دوجداره نیز به نوعی ترمال بریک بحساب آمده و علاوه بر آن از آلودگی صوتی نیز به خوبی جلوگیری میکند.
شیشه های دو جداره استاندارد عموما توسط یک اسپیسر، ( جداکننده ) از یک دیگر فاصله ای 6 و یا 20 میلیمتری دارند که با توجه به ابعاد مورد نظر پروفیل درب و پنجره آلومینیومی مشخص میگردد. ضخامت شیشه ها عموما 4 و 4 و در مواردی 4 و 6 میباشد. هوای میان شیشه ها تخلیه شده و جای آن از گاز آرگون که گازی خنثی است استفاده میشود. لزوم استفاده از گاز آرگون میان شیشه ها، جلوگیری از بروز انبساط و یا انقباض بیش از حد میان دو شیشه میباشد و جلوگیری از پرت حرارتی میباشد چرا که در غیر اینصورت احتمال بروز ترک و یا شکستگی شیشه را دارد.
در صورتی که ابعاد پنجره آلومینیومی از یک حد استاندارد بزرگتر باشد، لازم است که از شیشه های با ضخامت بالاتر و از نوع سکوریت شده آن استفاده شود. معمولا در ساخت درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک بدیهی است که ابعاد درب های تمام شیشه از پنجره ها بزرگتر بوده و تا حد امکان استفاده از شیشه های سکوریت الزام بیشتری دارد. همچنین در برخی از موارد خاص که فرضا شیشه ها در سقف مورد استفاده قرار میگیرند و یا در معرض بیش از حد انتظار برخورد اجسام خارجی هستند، از شیشه های لمینت به منظور مقاوم سازی بیشتر برای کسب اطمینان خاطر در عدم شکست پذیری استفاده میشود.

در پایان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص درب و پنجره های  ترمال بریک و UPVC، نمای شیشه ای فیس کپ، نمای شیشه ای فریم لس، نمای شیشه ای یو چنل، کرتین وال، درب و پنجره آلومینیومی وپنجره کشویی لیفت اند اسلاید میتوانید با درگاههای ارتباطی شرکت باراد آلومینیوم ، به شرح زیر ارتباط برقرار نمایید.
 
Tel:  02155823115
09122790063
Email: info@barad-co.ir
@baradaluminium