image
  • 16
  • آذر

یراق آلات درب و پنجره چیست

یراق آلات درب و پنجره چیست

 
در تمامی درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک بدونه استثنا یراق آلات بکار میرود چه از نوع لولایی باشد و چه از نوع کشویی ویا ریلی. فقط در پنجره های فیکس و بدونه بازشو یراق خاصی مورد استفاده قرار نمیگیرد. اما این مورد در باره درب ها هیچ استثنایی ندارد و باید گفت که تمامی درب ها بدونه استثنا دارای یراق آلات ویژه و خاص خود میباشند.

معنا و مفهوم یراق آلات

اما معنا و مفهوم یراق آلات به واقع چیست؟ در پاسخ باید بگوییم تمامی قطعات فلزیی که عموما توسط فرایند ریخته گری برای سهولت انجام یک کاری ساخته میشوند، یراق الات نامیده میشوند. یراق الات نه تنها برای تولید درب و پنجره بلکه برای ساخت و اجرای نماهای آلومینیومی از جمله نمای آلومینیومی کرتین وال فیس کپ ،نمای آلومینیومی کرتین وال فریم لس و همچنین نمای کرتین وال اسپایدر بیشترین کاربرد را دارند.

انواع کاربرد یراق آلات

بطور کلی یراق آلات در کابینت، میز و صندلی، تخت و کمد، انواع کشوها، کیف و چمدان، کفش و لباس و از همه واضح تر و مهمتر در ساخت و تولید درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نمای کرتین وال مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین انواع یراق آلات را میتوان تحت عنوان لولا، دستگیره، پایه، ریل، قرنیز، جک، قفل، پیچ و اتصالات نگهدارنده و انواع مگنت نام برد.
یراق آلات در تولید و ساخت انواع درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک یکی از مهمترین قسمتهای ساخت بوده و استفاده از برندهای برتر سهولت عمر بیشتر در باز وبسته شدن درب و پنجره را امکانپذیر میسازد. شاید بتوان گفت بیشترین نوع یراق آلات در ساخت و تولید انواع پنجره بکار میروند چرا که باید با جرات بگوییم که بیشترین تنوع حالت بازشوها فقط در پنجره ها میباشند. از جمله حالت لولایی، کشویی، آکاردئونی، فرانسوی، لیفت، فولکس واگنی، کلنگی و دوحالته. همچنین باید گفت که علاوه بر سهولت باز و بسته شدن، یراق الات نقش زیباسازی در انواع درب و پنجره ویا دیگر محصولات مرتبط را نیز دارد.
 
در پایان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص درب و پنجره های  ترمال بریک و UPVC ، نمای شیشه ای فیس کپ، نمای شیشه ای فریم لس، نمای شیشه ای یو چنل، کرتین وال، درب و پنجره آلومینیومی و پنجره کشویی لیفت اند اسلاید میتوانید با درگاههای ارتباطی شرکت باراد آلومینیوم ، به شرح زیر ارتباط برقرار نمایید.
Tel:  02155823115
09122790063
Email: info@barad-co.ir
@baradaluminium