image
  • 19
  • آبان

لاستیک ای پی دی ام (EPDM)چیست و لزوم استفاده از آن

 
لاستیک ای پی دی ام (EPDM)چیست و لزوم استفاده از آن
 
لاستیک ای پی دی ام یک نوع لاستیک مصنوعی است که در دهه هفتاد میلادی ساخته شد. ابتدا بیشترین کاربرد این لاستیک در ساختمان سازی و استفاده عمده آن در عایق کاری سقف های ساختمان ها بود. ای پی دی ام و یا همان Ethylene Propylene Diene Monomer  اتینلن پروپیلن دین مونومر دارای ساختاری بسیار منعطف و مقاوم برابر تغییرات حرارتی، کششی و فشاری میباشد.
انواع کاربردهای این نوع لاستیک در صنایع حمل و نقل دریایی، خودرو، آب و فاضلاب و ساختمان سازی است. و در صنعت ساختمان این لاستیک مصرف عمده ای در ساخت درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک و درب و پنجره های یو پی وی سی دارد. یکی از مزایای بارز این لاستیک، در قسمتهایی از درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک است که نیاز به عایق کاری دارد و مصرف این لاستیک جایگزین موثرتر و مقرون به صرفه تری از انواع چسب های سیلیکونی است.
همچنین استفاده از این لاسیتک در نماهای ساختمانی کرتین وال فیس کپ و نمای ساختمانی کرتین وال فریم لس بسیار رایج بوده و بسیاری از شرکتهای درب و پنجره ساز که همچنین فعال در اجرای انواع نمای ساختمانی کرتین وال فیس کپ و فریم لس هستند، از این نوع لاستیک به منظور بهینه سازی در عایق بندی استفاده میکنند.
از طرفی بیشتر واشرهای صنعتی که در صنایع اب و فاضلاب استفاده میشوند از جنس همین لاستیک ای پی دی ام میباشد زیرا که این لاسیتک از بهترین نوع مقاوتها برابر آب و تغییرات درجه حرارت بوده و برابر آب به هیچ عنوان خوردگی ندارد. تنها ضعف این لاستیک خوردگی برابر بنزین، انواع روغنها و نفت میباشد.
استفاده از این نوع لاستیک های EPDM برای درزبندی مابین لنگه ها و چهارچوب سیستم های درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک الزامی میباشد و باعث هوابندی و اب بندی کامل این نوع سیستمهای درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک میشود. و همچنین در مقابل تابش نور خورشید و در دماهای مختلف محیطی از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است.
در پایان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص درب و پنجره های  ترمال بریک و UPVC، نمای شیشه ای فیس کپ، نمای شیشه ای فریم لس، نمای شیشه ای یو چنل، کرتین وال، درب و پنجره آلومینیومی وپنجره کشویی لیفت اند اسلاید میتوانید با درگاههای ارتباطی شرکت باراد آلومینیوم ، به شرح زیر ارتباط برقرار نمایید.
 
Tel:  02155823115
09122790063
Email: info@barad-co.ir
@baradaluminium